Коли востаннє падали українські пасажирські літаки.
Катастрофа пасажирський літака МАУ поблизу аеропорту Тегерана стала першою в історії польотів великих українських пасажирських літаків за понад 22 роки.
В авіакомпанії кажуть, что на борту перебувалі 167 пасажирів та 9 членів екіпажу.
Більшість — іноземці: 82 іранці, 63 канадці, десять шведів, чотири афганці, три німці, три британці. Серед загиблих канадців було багато студентів, які повертайся з канікул.
У компанії МАУ розповілі, что літак 2016 року виробництва. Його отримали з заводу концерну «Боїнг». Останнє технічне обслуговування він пройшов 6 січня 2020 року.
У міністерстві доріг і міського розвитку Ірану спростували інформацію про те, що Boeing випадково збили.
Версія про технічні неполадки повітряного судна як і раніше залишається провідною
Причиною авіакатастрофи пасажирського лайнера Boeing 737 авіакомпанії МАУ стало загоряння двигуна, повідомляє іранське агентство IRNA з посиланням на міністерство доріг і міського розвитку Ірану.
Преставник відомства Кассім Нізамі відкинув інформацію про те, що в Boeing потрапила ракета.
Посольство України в Ірані також спростувало версію ракетної атаки на літак.
«За попередньою інформацією, літак розбився в результаті аварії двигуна з технічних причин. Зараз версія теракту або ракетної атаки виключається» — повідомила прес-служба посольства.
Однак пізніше посольство прибрало цю заяву, підкресливши, що інформація про причини авіакатастрофи з’ясовується комісією.
Раніше в ЗМІ з’явилося припущення, що український літак був випадково збитий.
«Аль-Хадата стверджує, що літак міжнародної авіакомпанії МАУ, який зазнав катастрофи в Тегерані, був випадково збитий зенітними підрозділами міста», — йдеться в повідомленні.
«Відео, опубліковане іранським кореспондентом ВВС Алі Хашемом, показало, що літак вже горів у небі до того, як він розбився, в потужному вибуху».
Минулого разу велика авіакатастрофа в історії української ЦИВІЛЬНОЇ АВІАЦІЇ сталася 1997 року, пише ВВС Україна.
17 грудня 1997 року пасажирський літак Як-42 української авіакомпанії «Аеросвіт» ( «рейс 241»), Який слідував за маршрутом Київ-Одеса-Салонікі, врізався у Схили гори Пента-Пігадія у важких погодних умовах за 72 км від Салонік. Загинули всі 62 пасажири та 8 членів екіпажу на борту.
На борту тоді були 30 українців, 34 греки, троє росіян, два поляки и один німець. Більшість пасажирів летіли до Греції відзначати Різдво.
Літак знайшли на вісоті 1 100 метрів під снігом у горах після трьох днів пошуків.
У пошуковій операції брали участь п’ять тисяч військових та 29 гелікоптерів. Один літак грецьких ВПС розбився під час операції, на його борту загинули п’ять військових.
Літак Як-42, что розбився, був побудований на Саратовському авіазаводі у 1986 році і мав 12 008 годин нальоту.
Відомо, что той рейс мав здійснюваватися літаком «Боїнг-737», але в Одесі в нього виявили несправність двигуна, тому польот продовжився на літаку Як-42, який компанія «Аеросвіт» взяла в лізинг у «Львівських авіаліній».
Розслідування, проведене грецькою комісією з повітряних аварій та безпеки авіації, назвало кілька головних причин трагедії.
За інформацією Aviation Safety Network, причинами були невірні вказівки диспетчерів и помилки пілотів, які не малі досвіду польотів в Салонікі.
Літак збився з курсу, пролетів аеропорт Салонік, а коли пілот помітив наближення до землі и намагався відвернуті трагедію, було пізно.
Розслідування встановило відсутність дисципліни та командної роботи в кабіні пілотів, та визначило, что екіпаж був низькокваліфікованим для міжнародних польотів, мав труднощі у спілкуванні з диспетчерами англійською мовою.
Двох грецький диспетчерів 2000 року засудили за ненавмісне вбивство та порушення правил роботи до 5 років в’язниці. У
2002 году за апеляцією обом скоротили термін до 4 років та 4 місяців