Багато хто хотів дізнатися, але не знав, у кого запитати: Чому Україна отримала митрополію, а не патріархат

Експерт пояснив, чому Україна отримала митрополію, а не патріархат.

Асоційований експерт Інституту світової політики Ярослав Коцюба пояснив, чому Київ отримав метрополію.ю  а не патріархат

Наразі Україна отримала митрополію. Адже Константинополь надає місце у диптиху не за кількістю парафій, а по честі.

Але в майбутньому українська церква має право претендувати на зміну статусу у предстоятельстві – на патріархат. Таку думку висловив асоційований експерт Інституту світової політики Ярослав Коцюба під час прес-конференції в прес-центрі «Главком».

Україна отримала повноцінну автокефальну православну церкву. Новостворена церква входить у диптих 15 православних церков. ( У диптих Константинопольської Православної Церкви входять: автокефальні церкви – Константинопольська, Александрійська, Антіохійська, Єрусалимська, Російська, Сербська, Румунська, Болгарська, Грузинська, Кіпрська, Елладська, Польська, Албанська, Чеський земель і Словаччини, Українська; автономні церкви — Синайська, Фінляндська, Естонська, Критська. – Главком)

«Неважливо на якому місці ми знаходимося у списку диптиха. Дехто говорив, що Україна може опинитися ледь не на десятому місці або ж на місці Російської, мовляв, у нас велика кількість парафій. Це не має значення.

У диптиху місця надаються чітко структуровано. Спочатку йдуть давні, древні церкви, потім йдуть патріархати, потім — архієпископи, потім – митрополії. Тобто Україна зайняла своє місце.

У подальшому ми можемо сподіватися на зміну статусу нашої церкви у предстоятельстві. Якщо зараз це митрополит, то через певну кількість років або десятиліть ми можемо отримати патріарха. Це в силах Константинополя надати Україні статус патріархату. У цьому немає чогось незвичного, часто так і відбувається», — розповідає експерт.

Він також пояснив, чому Константинополь не надав статусу патріархату сьогодні, а лише митрополію.

«Умовно кажучи, треба подивитися на саму ситуацію, в якій давали автокефалію. Справа в тім, що Константинополь не рахує церкву за парафіями чи політичним бажанням.

Звісно, при наданні того чи іншого статусу церква-мати враховує інтереси та запити інших автокефальних церков. Якщо ми хочемо і рахуємо, що своє християнство починаємо від Святого Володимира або ще раніше від Аскольда, то інші церкви не менш традиційніші і не менш давніші за українську.

У даній ситуації втрутився ще церковний фактор. Деякі помісні церкви під час консультацій із Константинополем висловлювали свої побоювання щодо того, що станеться в православному світі, якщо Українська Православна Церква отримає не тільки автокефалію, а ще й інший статус, наприклад, патріархат», — розповідає Коцюба.

Проте, на думку експерта, Українська Православна Церква — все ж таки нова церква.

«Не треба забувати період радянського тоталітаризму, який знищив релігію. І відродження української церкви відбулося, я так це називаю, на уламках радянської православної церкви.

Звісно, за ці неповних 30 років незалежності України виросло нове покоління священників, єпископів, які зараз склали кістяк нової автокефальної церкви. І мабуть, добре, що новим предстоятелем нової церкви став молодий митрополит Епіфаній, який не несе на собі вантаж і клеймо партійного православ’я», — зазначив Коцюба.

Share