«Ніколи в суд не зверталася і на літаках зроду не літала»: журналісти розшукали жінку, яка вказана позивачем проти авіаперевізника SkyUp…

​Жителька міста Баришівка Оксана Пасенко, яка зазначена позивачкою в ухвалі Баришівського районного суду, який 24 травня вирішив призупинити ліцензію авіакомпанії SkyUp Airlines на перевезення пасажирів, заявляє, що не підписувала позовну заяву.

Про це жінка особисто розповіла журналістам програми «Схеми: корупція в деталях», які її відшукали, пише Голос Америки.

Причиною скарги та припинення ліцензії приватному українському перевізнику стало начебто «системне невиконання зобов’язань перед клієнтами», «затримки рейсів» – про що йдеться у позовній заяві, яка опинилася в розпорядженні «Схем».

При цьому, сама Оксана Пасенко визнала, що ніколи не була клієнткою компанії:

«Тимчасово не працюю. Дома відпочиваю». ​

На пряме запитання, чи подавала вона позов щодо авіакомпанії, жінка відповіла негативно. І повідомила, що вже звернулася до Національної поліції із заявою.

Пізніше міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що Баришівський суд Київської області не мав права позбавляти ліцензії SkyUp, оскільки це не в його компетенції.

Глава Мінінфраструктури заявив, що поки він займає свою посаду, то SkyUp буде літати і «компанії нічого не загрожує».

Прем’єр-міністр Володимир Гройсман доручив розібратися з ситуацією.

Він звернувся до Міністерства юстиції з проханням підготувати по всіх подібних випадках персонального листа на його ім’я для всіх органів судової влади, причетних до таких ситуацій, щоб кожна з них була розглянута.

Також, Гройсман доручив відправити лист на ім’я президента України Володимира Зеленського.

Але про все по порядку. Авіакомпанія SkyUp Airlines була представлена ​​міністром інфраструктури Володимиром Омеляном як «національний лоукостер» в кінці 2017 року.

Далеко не всі ціни квитків SkyUp Airlines можна назвати бюджетними. Але слід визнати, що в середньому вони все одно нижче, ніж у багатьох інших перевізників, а деякі пропозиції, особливо в «низький» сезон, вкрай привабливі.

Потрібно відзначити, що на різних форумах до авіакомпанії пред’являлися претензії, зокрема, про недотримання розкладу польотів. Тому особливого подиву судовий позов не викликав.

Інша справа, що претензії є до всіх перевізників. «Затримки є, і вони постійно відбуваються», — сказав «Апострофу» експерт громадської компанії «Європатруль» В’ячеслав Коновалов.

Що стосується припинення ліцензії перевізника, то це — прерогатива Державної авіаційної служби України, а не суду.

«Тепер, виявляється, питаннями безпеки польотів у нас займається Баришівський суд. Якщо так, то, напевно, можна  і «Державіаслужбу»скасувати», — пожартував у розмові з «Апострофом» директор інфраструктурного спрямування в «Українському інституті майбутнього», колишній перший заступник міністра інфраструктури Володимир Шульмейстер.

При цьому він уже серйозно нагадав, що нещодавно «Державіаслужба» відкликала ліцензію у авіакомпанії Yanair.

«Ми бачимо, як це може бути. Через суд — це щось новеньке», — додав експерт.

До речі, «Державіаслужба» повідомила, що 11 червня звернулася до Баришівський суд за роз’ясненнями скандального рішення.

Нагадаємо, глава Мінінфраструктури Володимир Омелян цілком прозоро натякнув, що за «наїздом» на SkyUp варто шукати  Ігоря Коломойського.

Олігарх є співвласником найбільшої української авіакомпанії «Міжнародні авіалінії України» (МАУ). Цей перевізник, як відомо, виступав проти приходу на український ринок ірландського лоукостера Ryanair, так як, за твердженням МАУ, низькі ціни Ryanair завдали «національному перевізникові» збиток.

Стверджувати, що судове рішення по SkyUp — справа рук Коломойського, досить складно. «Але підозри такі є», — зазначають експерти.

Share